DB Schenker snižuje uhlíkovou stopu
Přední světový poskytovatel integrovaných logistických služeb DB Schenker dlouhodobě uplatňuje ekologický přístup k dopravě. Mezi lety 2006 a 2015 snížil v námořní přepravě emise CO2 o 50 % při přepočtu na TEU-km. K dalšímu snižování uhlíkové stopy na moři přispěje i dohoda s třetí největší rejdařskou společností na světě CMA CGM.
„DB Schenker již dnes využívá našich služeb ohleduplných vůči životnímu prostředí. S touto dohodou o snižování CO2 jsme nastartovali novou úroveň spolupráce mezi provozovatelem logistických služeb DB Schenker a naší rejdařskou společností,“ konstatoval Julien Topenot, který ve francouzské společnosti CMA CGM vede udržitelné projekty. Rejdař se zavázal do roku 2025 snížit emise oxidu uhličitého o 30 % ve srovnání s rokem 2015 na TEU-km.
To, že svou misi za snižování uhlíkové stopy bere DB Schenker skutečně vážně, dokazuje i skutečnost, že podobné dohody uzavřel v nedávné minulosti i s největšími rejdařskými společnostmi, se kterými realizuje asi 60 % svých námořních přeprav. Před více než rokem podepsal DB Schenker dohodu se společností Maersk Line, postupně se přidaly společnosti Evergreen, Hapag Lloyd, Hamburg Sued, Hanjin Shipping nebo Hyundai Merchant Marine. Kýženým cílem uzavřených dohod, které podtrhují celkové směřování a filosofii společnosti, je nejen ochrana přírody, ale i podnícení zájmu dalších firem a zákazníků o udržitelný rozvoj. V dohodách se obě strany zavazují k omezení emisí oxidu uhličitého o 20 až 30 % do roku 2020, respektive 2025, v porovnání s rokem 2015.
„Základem pro udržitelnou a dlouhodobou obchodní spolupráci je vzájemná důvěra, respekt a partnerství s cílem dosáhnout kvalitativních a environmentálních cílů. Tyto dohody jsou významné zejména proto, že díky nim zavádíme kritéria udržitelného rozvoje do běžných obchodních vztahů, konstatuje Anja Roennfeldt z divize námořních přeprav DB Schenker.