DTZ: Nové distribuční centrum Parfums.cz
K obratu 2 miliard korun se během 9 let svého působení na tuzemském trhu vyšplhal e-shop Parfums.cz zaměřený na prodej parfémů a kosmetiky. Jubileum oslaví stylově: zprovozněním nového distribučního centra v areálu VGP v Rajhradě u Brna. Na výběru nového distribučního centra pro firmu Internet shop s.r.o. se podílela přední poradenská společnost DTZ. V novém skladovém komplexu si nájemce pronajal 3 900 m2 skladových prostor a dalších 800 m2 pro kanceláře a sociální zázemí.
Distribuční centrum, které bylo plně zprovozněno právě v těchto dnech, nabídne velmi zajímavě řešený systém skladování drobného zboží v mezaninech. Ten doplní dopravníkový systém přepravy jednotlivých produktů v přepravkách, který výrazně zefektivní skladové procesy a urychlí samotnou expedici zboží. „Důvodem relokace byl především rychlý růst prodejů, růst počtu vyexpedovaných zásilek a tlak na rychlost doručení. Naši zákazníci budou moci moderní způsob skladování a distribuce vyzkoušet ještě před Vánoci. S naším portálem expandujeme i do zahraničí a nové prostory nám umožní rychlejší expedici i do těchto trhů. Denně z nového centra odejde přes deset tisíc balíků do zemí střední a východní Evropy,“ konstatuje zakladatel internetového obchodu Parfums.cz Michal Zámec.
Do nového skladového areálu společnosti VGP v Rajhradě u Brna při rychlostní komunikaci R52 se Parfums.cz stěhují ze staršího areálu v Brně-Slatina. Transakci předcházela detailní práce týmu DTZ: analýza trhu, porovnávání cenových nabídek a vyjednání nájemních podmínek. „Klíčovým aspektem bylo časování projektu a pak splnění technických požadavků nájemce. Areál VGP v Rajhradě splňuje veškeré požadavky ze strany Parfums.cz ohledně kvality prostor, protipožárních opatření, komerčních podmínek a termínu předání. Bylo nutné prostory dokončit včetně instalace mezaninového regálového a dopravníkového systému a předat před zahájením hlavní prodejní sezony, tedy předvánočního období,“ doplňuje Michal Barthell, Industrial Agent DTZ.
Výhodou haly v Rajhradě byl fakt, že se jednalo o prostory ve výstavbě. Developerská společnost VGP tak mohla flexibilně reagovat na specifické požadavky klienta, především v oblasti protipožární bezpečnosti, počtu a typu nakládacích vrat, nosnosti podlahy apod. „Jsme velmi rádi, že můžeme mezi svými nájemci přivítat další úspěšnou společnost z oblasti e-shopů. Svým klientům se snažíme vytvořit prostředí, které jim umožní jejich další růst. V případě společnosti Parfums.cz se navíc našim projektantům podařilo vymyslet řadu technických úprav, které ve výsledku přinesly klientovi podstatné úspory“ uzavírá Tomas Van Geet z developerské společnosti VGP.
Zdroj: DTZ, Foto: Encompassme