2. června 2022

Velké firmy přicházejí do herního průmyslu. Některé do něj investují, Gucci otevírá obchod v Robloxu

Velké firmy přicházejí do herního průmyslu. Některé do něj investují, Gucci otevírá obchod v Robloxu

Videoherní průmysl patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty současného trhu. Podle odhadů byl v roce 2021 celkový objem transakcí s ním spojených více jak 180 miliard dolarů. Tohoto trendu si začínají všímat i velké společnosti, které toho až doposud s hrami neměly moc společného – třeba ty módní. Takže zatímco Balenciaga navrhuje předměty pro Fortnite, Gucci otevírá vlastní obchod ve hře Roblox.

Roblox je počítačová mulitplayer hra, kterou si každý měsíc zahraje více jak 220 milionů lidí po celém světě. Není proto divu, že k ní ubírají svou pozornost i velké firmy. Společnost Gucci v ní tak například již dříve vytvořila surrealistickou zahradu Gucci Garden, která však byla dostupná pouze dočasně. I přesto ji během dvou týdnů údajně navštívilo více jak 20 milionů hráčů. Nyní se chce ale jeden z největších světových prodejců luxusní módy podepsat do světa Robloxu trvale.

Gucci town pro hráče

Nově budou moct hráči Robloxu navštívit Gucci Town. Uprostřed toho se nachází zahrady propojující hned několik dalších míst, z nichž každé má svůj účel. Část městečka je vyhrazena pro speciální minihry, o kousek dál najdete virtuální kavárnu a samozřejmostí je i obchod, v němž si mohou hráči zakoupit Gucci dekorace pro svou herní postavu.

„Výchozím bodem při navrhování tohoto projektu byla vždy komunita,“ řekl magazínu The Verge Nicolas Oudinot, viceprezident Gucci pro nové podnikání. „Věrni této myšlence si budoucí vývoj představujeme jako otevřený dialog mezi Gucci a pravidelnými návštěvníky. Na palubě (projektu) budou noví tvůrci obsahu a talenti z Roblox komunity, zatímco my budeme do ekosystému vnášet nové nápady a vizuální podněty, protože naše kreativní sdělení se neustále mění.“

Společnost Gucci během loňského roku dosáhla obratu více jak 9,7 miliard eur. A ačkoliv hráči nejspíš nejsou její hlavní cílovou skupinou, není to zdaleka poprvé, co se značka pustila do spolupráce s nimi. V minulosti například navrhla batohy pro e-sport tým 100 Thieves nebo speciální Xbox Series X za 10 tisíc dolarů. 



Autor: Petr Hejčl