Česká Spaceflow získává investici 200 milionů Kč na transformaci realitního trhu
Česká softwarová společnost Spaceflow, která prostřednictvím digitální platformy zjednodušuje a zkvalitňuje život v budovách, míří k naplnění globální vize. Investici vedla švédská investiční skupina Hydda, finance podpoří vývoj produktu, růst týmů a posílení strategických trhů.
Nové strategické partnerství se skupinou specializující se na proptech (tedy uvádění moderních technologií do segmentu trhu s nemovitostmi) pomůže Spaceflow potvrdit pozici předního hráče na poli proptech a to prostřednictvím zapojení do ekosystému dalších produktů skupiny. Švédská skupina vedle toho se svým proptech portfoliem plánuje vstup na evropskou burzu. Získané finance poputují zejména na vývoj produktu, budování obchodních týmů a upevnění pozic na strategických trzích ve Skandinávii, Velké Británii, Beneluxu a německy mluvících zemích.
„Každá budova potřebuje digitální srdce. Strategické partnerství s Hyddou pro nás znamená jedinečnou možnost, jak tuto vizi realizovat na klíčových evropských trzích a dále postupovat v globální expanzi. Spolupráce nám odkrývá hluboké znalosti trhu a propojení s dalšími předními proptech hráči,“ uvedl spoluzakladatel a CEO společnosti Spaceflow Lukáš Balík. Podle něj teď realitní trh zažívá podobný moment jako byl příchod internetu. Rozmach na poli digitalizace bude obrovský.
Propojuje nájemníky s ostatními
Cílem společnosti je rozšířit tým ze současných 45 členů na 70. „Věřím, že se Spaceflow pro potenciální kandidáty stává ještě atraktivnější. I s ohledem na nové partnerství máme totiž nakročeno k opravdu zlomové změně v rámci celého odvětví,“ komentuje Balík.
Český software zvládne propojit nájemníky a návštěvníky, majitele a správce budov, provozovatele služeb, ale také specializovaný hardware a internet of things v jednom prostředí dbajícím na maximální komfort uživatele. To přináší nájemníkům i pronajímatelům přehled nad všemi důležitými aspekty rezidenčních i komerčních budov. Právě univerzálnost a různorodost řešení či důraz na nové možnosti monetizace činí z proptech řešení zakladatelů Lukáše Balíka a Jana Jílka projekt, který nabírá na globálních obrátkách. V současnosti jejich platformu využívají někteří z největších vlastníků nemovitostí v 18 zemích světa.
Důraz na zákazníka
„Způsob, jakým lidé využívají nemovitosti se zásadně mění. Lidé chtějí flexibilitu pokud jde o lokalitu, způsob bydlení a práce. Pronajímatelé proto musí implementovat nové technologie, plně využít potenciál svého portfolia a postavit do centra pozornosti koncové uživatele,“ dodává Balík.
Platforma Spaceflow je jedním z hybatelů na poli „space as a service“ (SPaaS). Tak se označuje koncept, kdy je fyzický prostor poskytován jako služba s maximálním důrazem na zákazníka. Cílem SpaaS je nejen skrze technologie maximalizovat užitnou hodnotu budov a prostor jak pro nájemníky, tak pro majitele. Pronajímatel přestává být pouze vlastníkem určitého prostoru a pasivním příjemcem nájmu, ale mění se na poskytovatele komplexních služeb. Nájemce se zase mění z pouhého uživatele prostoru na aktivního účastníka využívajícího všech možností budovy a jejího okolí.