Meta otevírá v metaversi vlastní obchod s módou. Nebude v něm chybět Balenciaga ani Prada
Na konci ledna společnost Meta přidala na Instagram možnost vytvořit si vlastního 3D avatara, čímž navázala na svůj koncept, který již dříve okopírovala ze Snapchatu a použila jej na Facebooku i Messengeru. Vytvořenou postavičku mohou uživatelé sdílet na svých stories nebo ji posílat přímo v soukromých zprávách. Nově si ji budou moct dokonce vyladit do stylového a značkového outfitu. Meta totiž oznámila spuštění svého prvního virtuálního obchodu s oblečením.
Když společnost Facebook na konci loňského roku změnila svůj název na meta, bylo jasné, kam bude směřovat – do (virtuálního) VR světa s (možná) nekonečnými možnostmi, známého jako metaverse. Za poslední půl rok toho v tomto oboru stihla celkem dost. Vyvinula speciálního Builder Bota, který umožňuje vytvářet virtuální světy pouhým hlasem, investovala do nejvýkonnějšího AI počítače na světě a nově otevírá svůj první obchod s módou určenou právě pro digitální postavy.
Luxusní značky v digitální podobě
Mezi prvními značkami, které se v obchodě Meta Avatars Store objeví, jsou zvučná jména jako Balenciaga, Prada či Thom Browne. Všechny se pyšní globálním renomé i prémiovými cenami. Kolik si budeme muset zaplatit za digitální kousky z jejich dílen, však zatím zůstává otázkou.
Oblečení zakoupené v obchodě bude však zpočátku určené primárně pro avatary na Facebooku, Messengeru či Instagramu. Meta však uživatelům umožňuje, aby jednu postavu používali napříč všemi platformami společnosti včetně virtuální reality. To znamená, že stylové kousky postačí zakoupit jednou, ale chlubit se s nimi budeme moct všude.
Obchod by měl být v rámci platforem společnosti Meta uživatelům dostupný během následujících týdnů. Zatím jej však budou moct využít pouze lidé ve Spojených státech, Kanadě, Thajsku a Mexiku. Vedle prémiových kousků si v něm pak uživatelé mohou vybrat i neznačkové oblečení pro své virtuální klony, které je k dispozici zdarma.