YouTube spouští ve spolupráci se Shopify službu YouTube Shopping. Produkty tak lze nově nakupovat přímo při sledování videí
YouTube nedávno oznámilo spuštění několika nových funkcí, které uživatelům i tvůrcům přinesou nové možnosti nakupování v rámci této platformy. Nejzásadnější novinkou je patrně služba YouTube Shopping a navázání spolupráce se Shopify, díky které mohou jednotlivé kanály nabízet zboží ze svých e-shopů přímo na YouTube.
Shopify je jednou z nejoblíbenějších světových platforem pro tvorbu internetových obchodů. V rámci funkce YouTube Shopping mohou nově tvůrci, kteří mají e-shop od Shopify, nabízet své produkty i přímo na svém YouTube kanále. Diváci si tak mohou zakoupit produkty při sledování videa nebo živého vysílání bez nutnosti opuštění YouTube.
Díky synchronizaci obou aplikací se budou u výrobků vždy zobrazovat nejaktuálnější informace o ceně nebo třeba dostupnosti. Služba je dostupná celosvětově a své produkty tímto způsobem může nabízet jakýkoliv oprávněný prodejce, který má na svém “kanálu” alespoň tisícovku odběratelů.
Nové možnosti nákupu na YouTube
Uživatelé z Indie, Brazílie a Spojených států nově najdou také nové možnosti nákupu v sekci Prozkoumat. Zde se jim zobrazí relevantní produkty některých tvůrců. Tuto funkci by chtělo YouTube rozšířit ještě letos i do dalších zemí. Další změnou pro tvůrce je nová záložka Shopping v rozhraní YouTube Studio. Zde si mohou tvůrci nastavit konkrétní produkty, které se budou u jejich videí či živých vysílání zobrazovat.
YouTube již delší dobu experimentuje s novými způsoby monetizace a postupně se začíná stávat kromě reklamní i obchodní platformou. U některých reklam se tak například mohou zobrazovat konkrétní produkty inzerentů přímo pod videopřehrávačem. Možnost nakupovat při sledování živého vysílání již společnost dříve testovala s vybranými kanály, například při přenosu brazilské fotbalové soutěže Paulistão nebo hudebního festivalu Coachella.