Facebook zprovoznil podcasty a audio místnosti. Nová výzva nejen pro firmy
Popularita audio obsahu neustále roste a velcí hráči na trhu se toho snaží co nejvíce využít. Společnost Facebook není výjimkou. Jednotlivé zvukové funkce spojila dohromady a vytvořila nové audio centrum pro podcasty, krátké audio klipy a živé audio místnosti. Jak tyto novinky fungují?
První novinkou, kterou Facebook představil, jsou Facebook Audio Rooms. Do nich můžou jejich tvůrci zvát uživatele pomocí klasické funkce události. Ta je následně přesměruje do prostředí, kde uvidí název audio místnosti, ikonky mluvčích na pódiu a následně sekci jejich přátel a ostatních posluchačů v místnosti. V průběhu poslechu mohou uživatelé reagovat na obsah pomocí emojis.
Autor: Facebook
Do místnosti mohou vstupovat uživatelé z celého světa, nikoliv pouze z USA, jako tomu bylo dříve. Prostředí je tak dost podobné sociální síti Clubhouse, které teď svou novinkou Facebook přímo konkuruje.
Dosud bylo možné používat Audio Rooms pouze na zařízeních iOS, v současné době však Facebook usiluje o to, aby byly místnosti kompatibilní i se zařízeními Android a na klasických počítačích.
Podcasty
Další velkou novinkou z audio funkcí jsou podcasty. Přehrávat je lze přímo na Facebooku v rámci vlastního přehrávače a všechny epizody lze nalézt ve speciálně vyhrazené sekci. Stejně jako u Spotify či Applu bude moci každý skrze RSS nahrát svůj podcast na tuto sociální síť. Součástí podcastové strategie je doporučení obsahu uživatelům a jeho snadné vyhledávání podle uživatelských zájmů.
Autor: Facebook
Facebook zřejmě také pracuje na externí aplikaci, která by umožnila podcasty poslouchat a vedle toho dále procházet obsah na Facebooku.
Audio klipy
Kromě samotného poslechu podcastu nabízí Facebook možnost vytvořit krátkou upoutávku s audio klipem, který daný díl podcastu pomůže propagovat. Jedná se o velmi stručný výňatek z rozhovoru, který je možný volně sdílet na zdi a lákat na něj posluchače. Audio Clips tak pomohou zvýšit povědomí o podcastech i mezi těmi, kteří zatím nejsou aktivními posluchači. Facebook kvůli podpoře autorů dále uvažuje o možnosti zpoplatnění obsahu.
Facebook současně pracuje na opatřeních, která by pomohla s označováním nevhodného obsahu, aby nedocházelo k porušování pravidel komunity. Nedávná kauza o značící podpoře projevů nenávistí a historie této sociální platformy totiž poukazuje na to, že by se uvedené novinky mohly stát centrem pro dezinformace.
Je patrné, že Facebook se uvedením audio novinek snaží posílit svou pozici na trhu. Nyní jsou však dostupné pouze na americkém kontinentu. Doufejme, že toto rozšíření bude brzy dostupné i u nás.