25. prosince 2022

Jaký teambuilding měli letos byznysoví lídři?

Jaký teambuilding měli letos byznysoví lídři?

V každé firmě je v kurzu něco jiného, když přijde na stmelovací akce. Jaké teambuildingy vyhledávají dynamicky se rozvíjející společnosti nyní, jak to měly během epidemie covid-19 a tíhnou jejich zaměstnanci spíše ke tradičním aktivitám, nebo si rádi vyzkoušejí i něco nového? Zeptali jsme se zástupců předních českých firem na jejich zkušenosti z oblasti pořádání teambuildingových akcí.

CAPEXUS

Společnost navrhující a vytvářející jedinečné kancelářské interiéry pro své zaměstnance organizuje různorodé sportovní aktivity od týmových až po soutěžní turnaje. Nechybí ani adrenalin. 

Oblíbenou akcí je u nás jarní golfové odpoledne, kde si na cvičném hřišti můžeme vyzkoušet pod dohledem lektorů základní údery a seznámit se s tímto pěkným sportem. A na konci nás čeká i cvičná hra v týmech a výborné občerstvení. Společně jsme už vyrazili na lasergame, na Milešovku, na Ještěd, zkusili jsme únikové hry nebo společné bruslení. Pořádáme různé sportovní turnaje a letos vyrazíme na víkend na skialpy,“ přibližuje firemní plány Jana Přibylová, HR manager v CAPEXU.

Větší teambuilding máme na podzim, kdy na pár dní jedeme do přírody. Střídáme Česko, Rakousko a Slovensko. Zkusili jsme sjíždění divoké řeky, cyklistiku, turistiku, sportovní hry nebo ferraty,“ zakončuje Jana Přibylová.

Conectio

Společnost, která využívá nové trendy v leadershipu, vzdělávání, HR a digitalizaci pro růst podnikání svých klientů, s oblibou kombinuje teambuildingové akce se vzděláváním a školením.

Na měsíční bázi děláme office pizza meetingy, kdy se sejdeme všichni, my něco řekneme zaměstnancům, oni se zase ptají a máme k tomu pizzu, takže se u toho i bavíme. Děláme taky vánoční sezení, máme skrytého Santu, kdy si každý z nás někoho vylosuje a dává mu dáreček,“ popisuje Martina Šmidochová, partner v Conectiu.

Nově společnosti kvůli covidu objevily hybridní formu teambuildingu, kdy se akce dělá online. My jsme třeba pořádali ochutnávku vína. Dělali jsme přímý přenos z jednoho vinařství a všichni zaměstnanci, kteří se toho účastnili, dostali domů lahvičky s víny a ti vinaři v tradičních krojích dělali přednášku o víně. To je příklad teambuildingu, který se teď zase přesouvá zpátky do sklepů,“ vysvětluje Martina Šmidochová.

DATART

Prodejce zaměřený na spotřební elektroniku s více než 100 kamennými prodejnami v Česku a oblíbeným e-shopem vnímá teambuildingové aktivity jako přirozenou součást péče o zaměstnance, které posilují sounáležitost a pozitivní vnímání firmy. 

Mezi tradiční aktivity u nás patří Vánoční koleda, kdy se před sídlem firmy setkají zaměstnanci i jejich rodinní příslušníci a všichni společně si užijí adventní čas. Výtěžek z tomboly, která je součástí této akce, je každoročně věnován na charitativní účel,“ objasňuje Olga Dolínková, tisková mluvčí DATART.

Další pravidelnou aktivitou jsou adaptační kurzy pro nové zaměstnance, které kromě edukační části mají také teambuildingovou část. Vzhledem k tomu, že jsme velká firma, jsou součástí interní strategie teambuildingové aktivity pro jednotlivé týmy. Pro jejich realizaci se využívají hotely v rámci Resortu Valachy, který je součástí skupiny HP TRONIC. Zázemí hotelů nabízí tradiční i méně tradiční teambuildingové aktivity – cykloturistiku, wellness nebo třeba pečení valašských frgálů,“ dodává.

KOMA MODULAR

Český výrobce staveb z prefabrikovaných modulů, který se zaměřuje na občanské stavby a své produkty vyváží do Evropy, Asie i Ameriky, svým zaměstnancům poskytuje pestrou škálu možností, jak stmelit kolektiv.

Teambuildingových aktivit pořádáme více. Některé jsou každoroční, a naši spolupracovníci se na ně pravidelně těší a počítají s nimi, jiné jsou netradiční a nárazové. Pravidelnou akcí s vysokou účastí a skvělými ohlasy je Dětský den, kdy se v našem areálu sejdou rodiny nad bohatým programem a skvělým jídlem. Každoročně také pořádáme Novoroční běh do schodů, kdy se po vánočních svátcích vzájemně vyhecujeme k slušným fyzickým výkonům,“ říká Kateřina Skřivánková, personalistka, která se v KOMA MODULAR, s. r. o. stará i o vzdělávání.

Mezi původně jednorázové akce patří Rybářské závody, které ale měly takový úspěch, že už máme za sebou tři ročníky. Nezvyklé aktivity zkoušíme na výjezdních zasedáních – pamětníci vzpomínají například na ‚fotbalgolf‘ nebo ‚sumo zápasy‘ ve speciálních oděvech. Ne všem však tato forma zábavy sedí, proto doplňujeme program o exkurze do pivovarů či degustace vín,“ upřesňuje Kateřina Skřivánková.

Komerční banka

V Komerční bance, která má v Česku přes 1.7 milionu klientů, cílí kromě zábavy a stmelení kolektivu i na společenskou odpovědnost a sociální přesah.

My dáváme každému manažerovi 2 500 Kč na hlavu na organizování teambuildingu a také vánočního večírku. Vedle toho máme dobrovolnický den, to já osobně hodně propaguji. Znamená to, že můžete jít pracovat pro nějakou neziskovku a banka vám platí mzdu. Je trendem, abychom to spojovali,“ říká Tomáš Talaš, manažer útvaru zaměstnaneckých služeb Komerční banky.

Chceme, aby se lidé poznali v jiných souvislostech a prostředích, protože pak se poznají z úplně jiné stránky. Je hrozně fajn, že se nám v některých případech daří, že se ti lidé vracejí. Já jsem v Alzheimer centru už byl třikrát, třeba jim něco dovézt… V člověku to probudí sociální stránku věci, že to pak chce dělat i sám,“ popisuje vlastní zkušenost Tomáš Talaš.

Autor: Adéla Felklová