LinkedIn spustil novou platformu pro freelancery
Populární profesní síť LinkedIn se snaží svými nástroji poskytnout více příležitostí pro freelancery. V září spustila novou službu zvanou Service Marketplace, která umožňuje uživatelům nezávislé pracovníky snadněji najít a snadněji s nimi komunikovat. Svou činností se LinkedIn snaží jít nad běžný rámec, a kromě propagace dovedností a zkušeností freelancerů nabízí i služby navíc.
LinkedIn přišel s beta verzí své služby již v únoru, a jen kvůli ní si nový profil na této sociální síti nově zřídily 2 miliony uživatelů. Momentálně nabízí okolo 250 kategorií pracovních pozic a jejich počet by se měl v budoucnu dále rozšiřovat. Platforma se zaměřuje především na lidi z oborů, jako jsou design, marketing či vývoj softwaru.
Mluvčí LinkedInu Suzi Owen ve svém prohlášení uvedla, že od začátku pandemie dramaticky vzrostl počet lidí hledajících novou práci. Spuštěním nové platformy společnost doufá, že jim jejich problémy s hledáním práce ulehčí. LinkedIn přišel i s několika dalšími klíčovými aktualizacemi, které podtrhují, že se snaží přizpůsobit novým aktuálním trendům a změnám na trhu práce, jako je třeba nárůst práce z domova.
Autor: LinkedIn
Jaké služby LinkedIn nabídne?
Platforma umožňuje freelancerům inzerovat své služby především za účelem krátkodobých a ad hoc spoluprací. Uživatelé, kteří si ve svém profilu vyplní přehled poskytujících služeb, nyní mohou těžit z pokročilejšího nastavení a nástrojů, které umožňují jednodušší komunikaci s lidmi poptávajícími jejich služby.
První novinkou jsou vylepšené filtry pro vyhledávání a objevování freelancerů a systém jejich doporučování. Pro nalezení freelancera už není nutné ho zařadit mezi své kontakty nebo ho začít sledovat. Oslovit jej s nabídkou práce totiž půjde rovnou v rámci MarketPlace. Freelancerům zase usnadní práci nový dashboard, který jim ulehčí komunikaci s potenciálními klienty. Ten také nabídne možnost uspořádání recenzí od klientů tak, aby co nejlépe odpovídaly jejich aktuálním službám.
V rámci nové platformy můžou freelanceři také označit, jaký způsob práce upřednostňují. Zvolit lze režim remote, umožňující práci na dálku, dále on site, tedy práci přímo na pracovišti, nebo hybridní model kombinující dvě předchozí varianty. Zároveň přidává souhrny společností, kde lze například nalézt požadavky na očkování pracovníků. To může usnadnit komunikaci a lépe porozumět specifickým požadavkům každého pracoviště.
Autor: LinkedIn
Jak se Marketplace liší od služeb Fivveru nebo Upworku?
LinkedIn svým zavedením nové služby začal konkurovat platformám, jako jsou Fivver nebo Upwork, v Česku pak třeba portálu Na volné noze.
Konkurenční výhodou pro novou službu LinkedInu je, že zaměstnavatelé mohou webovou stránku použít k vyhledávání freelancerů, porovnání konkrétních honorářů a typů práce, které freelanceři poskytují.
Slabou stránkou však je, že platforma zatím neumožňuje sjednat jakékoliv poplatky nebo fakturaci za práci. Proces hledání je navíc jednostranný – zaměstnavatelé hledat práci můžou, freelanceři však musí čekat na příležitost, až se jim klienti ozvou.
Platforma je prozatím zdarma
Ačkoli Service Marketplace si v současné době neúčtuje žádné poplatky či provizi, jako je tomu u jiných služeb, v budoucnu lze se zpoplatněním počítat. ,,Cenu za službu řešit budeme, ale prozatím jsme se rozhodli toto téma odložit,“ říká produktový manažer Matt Faustman.
Service Marketplace je momentálně jedna z nejnovějších snah velkých technologických společností proniknout na rostoucí trh freelancerů. Je zjevné, že má potenciál se stát impozantním konkurentem jiným platformám podobného typu.