Kanceláře ORGANICA budou využívat chytrý software Sharry
Jednou z nejchytřejších kancelářských budov v Moravskoslezském kraji bude administrativní budova ORGANICA, která bude dostavena v příštím roce v Ostravě. Šestipodlažní budova bude mít i možnost virtuální recepce.
Developerská společnost Contera staví v srdci Ostravy novou administrativní budovu ORGANICA. V tzv. „chytré budově“ bude pracovat až 2500 lidí a všichni budou moci využít software Sharry, který se postará o digitalizaci jednotlivých služeb a komunikačních nástrojů.
Místo plastové karty si zaměstnanci budou moci turnikety a dveře od společných prostor otevírat telefonem či chytrými hodinkami. Jedním kliknutím si v aplikaci rezervují místo k parkování, zabookují zasedačku nebo si objednají jídlo. Zároveň je telefon propojí s okolními podniky, které jim mohou posílat speciální nabídky nebo upozorňovat na polední menu.
Energeticky soběstačný objekt
„Projekt ORGANICA jsme od samotného počátku pojali jako maximálně přátelskou budovu jak pro uživatele, tak i pro životní prostředí,“ řekl projektový ředitel Contery Martin Budina. Kromě zmíněné aplikace zde uživatelé najdou také nabíjecí stanice pro elektromobily i elektrokola. U laviček v klidovém prostoru atria bude možné USB nabíjení.
Inteligentní systém budovy se postará o distribuci čerstvého vzduchu. ORGANICA bude schopna sama řídit ohřev a ochlazení budovy podle období a předpovědi počasí, jelikož její součástí bude i meteostanice. „Počítáme také se systémem využívání dešťové vody na zálivku i střešními fotovoltaickými panely, díky nimž bude ORGANICA částečně energeticky soběstačná,“ dodal Budina.
Virtuální recepce a rezervace parkování online
Podle Davida Hartla, Head of Sales and Business Development ve firmě Sharry, je ORGANICA jedním z nejvýraznějších projektů nové tváře Ostravy. „Jsme rádi, že Sharry může projekt obohatit o nejmodernější technologie, které využívají lidé v prémiových kancelářích od New Yorku přes Chicago, Varšavu až po Budapešť. Vnímám Sharry jako technologickou platformu, která skvěle doplňuje vysokou kvalitu stavby a excelentní architekturu ORGANICY,“ uvedl.
Šestipodlažní budova nabídne 25 545 m² kancelářských, retailových a dalších prostor. Hlavní recepci bude možné nastavit jako virtuální, která umožní registraci návštěv bez nutnosti kontaktu s recepčními. Pozvaný host si také online bude moci rezervovat parkovací místo, kterých bude celkově tři sta sedmnáct. Na e-mail obdrží speciální QR kód, který bude následně fungovat jako jednorázová vstupenka. Správci budovy budou mít k dispozici centrální portál Sharry, přes který na jedno kliknutí nastaví, kdo má přístup do jakých prostor.
Propojení lidí a technologií
Majoritním nájemcem v budově ORGANICA bude firma Tietoevry, významný skandinávský dodavatel IT služeb a softwaru s působností po celém světě, který sem přestěhuje svou českou centrálu. „ORGANICA přesně vystihuje hodnoty naší společnosti, jako jsou otevřenost a inovativnost, o čemž svědčí i fakt, že naši zaměstnanci svými návrhy přispěli k designu kanceláří,“ řekla HR manažerka Tietoevry Jana Krajcarová.
Věří také, že díky stěhování z nynější vertikálně postavené budovy do horizontálně koncipované si budou na pracovišti s kolegy vzájemně blíže. „V otevřeném prostoru, kde do sebe lidé přeneseně ‚narážejí‘, vznikají skvělé nápady a inovace. Díky technologiím, které nám budova poskytne, budeme v užší kooperaci i s lidmi, kteří se v kancelářích zrovna nenachází,“ zakončila Krajcarová.