TOP 10 digitálních nástrojů pro práci v hybridním týmu
Celosvětová epidemie nemoci COVID-19 poznamenala nějakým způsobem život každého z nás. Prakticky všichni se kvůli ní museli adaptovat na nové pořádky. Pohotově reagovat musely i firmy sídlící v kancelářích, a to nejčastěji převedením zaměstnanců na částečný nebo úplný home office. Aby se vám se svými kolegy pracovalo z domu co nejlépe a nejjednodušeji, přinášíme vám přehled deseti nejdůležitějších aplikací, které při práci v hybridním týmu rozhodně využijete.
Dříve příjemný benefit, dnes už téměř nutnost. Práce na home office se u některých firem stala populární více, u některých méně. Ať už děláte doma veškerou práci, nebo se občas sejdete i v kanceláři, jedna věc je důležitá pro všechny. I při práci na dálku je třeba zůstat stejně produktivní, jako byste do práce docházeli. To může být ale občas oříšek, zvlášť když se se svými kolegy nevidíte naživo, a nemůžete si tak lehce a ihned sdělit jakékoliv poznatky k aktuální práci. Naštěstí ale existuje spousta nápomocných aplikací, které vám mohou komunikaci v hybridním týmu značně usnadnit. Pojďme si některé z nich představit. Některé již možná znáte, jiné vás třeba překvapí a zaujmou.
Volání a videokonference
Aplikace pro hromadné videohovory zažily v posledním roce a půl snad větší boom než cokoliv jiného. Kromě pracovníků je totiž začaly používat třeba i školy pro distanční výuku. Pokud si proto potřebujete s kolegou či kolegy pohovořit tváří v tvář a přitom na dálku, máte ohromný výběr. Které aplikace jsou ty nejlepší?
Zoom
V současné době jde jednoznačně o nejpopulárnější videokonferenční aplikaci. Každý den si jejím prostřednictvím zavolá přes 300 milionů lidí. Na konci roku 2019, tedy chvíli před vypuknutím celosvětové pandemie, bylo přitom toto číslo pouhých 10 milionů. Čemu vlastně Zoom za svůj úspěch vděčí?
Nejchválenějším benefitem Zoomu oproti ostatním videokonferenčním platformám je bezpochyby jeho plynulost a bezproblémový chod. Má uživatelsky velmi přívětivé prostředí a i v jeho bezplatné verzi lze založit hovor s až stovkou účastníků. Doba jeho trvání je však omezena na 40 minut. Pokud byste se těchto omezení rádi zbavili, můžete si aplikaci předplatit již od 13,99 dolarů za měsíc.
Google Meet
Skvělou alternativou k Zoomu je třeba Google Meet. Aplikace je součástí balíčku Google Workspace, jehož cena začíná na 6 dolarech za měsíc. Stejně jako Zoom můžete i Meet využít zdarma na hovor pro maximálně sto účastníků, avšak dokonce na dobu 60 minut. V placené verzi se hovoru může účastnit až 250 osob a jeho maximální délka je 24 hodin. Lepší varianty předplatného dokonce nabízejí nahrávat si své videohovory přímo na Google Drive.
Microsoft Teams
Třetici aplikací pro videohovory završíme počinem od společnosti Microsoft. V neplacené verzi nabízí Teams hovory až pro 300 účastníků na dobu 60 minut. V té placené je pak časový limit neomezený. Oproti výše zmíněným alternativám je ale jeho ovládání trochu náročnější a těm méně technicky zdatným může sblížení s jeho rozhraním chvíli trvat.
Organizace práce
Trello
Skvělý a jednoduchý pomocník na rozdělování práce v týmu – to je Trello. V aplikaci si jednoduše vytvoříte virtuální nástěnku, do které přidáte své spolupracovníky. Následně zde můžete vyvěšovat jednotlivé úkoly, rozřazovat je do kategorií podle aktuálního postupu, nahrávat k nim soubory, popisy, komentáře a mnoho dalšího. To vše v uživatelsky velmi přívětivém provedení.
Asana
Asana je populární alternativou pro Trello. Nabízí velmi podobné možnosti, jako je tvoření nových úkolů, jejich komentování, přidělování termínů atd. Aplikací pro organizaci práce v týmu existuje velké množství a dnes je již téměř nutnost nějakou z nich používat. Často však nabízejí velmi podobné funkce, takže jde spíše o to, jaké vám vyhovuje uživatelské rozhraní.
Trénování nových schopností
TalentLMS
Pokud své spolupracovníky potřebujete naučit novou dovednost, není lehčí cesta než to udělat skrz TalentLMS. Během několika kliknutí vytvoříte kurz, do kterého přidáte potřebný materiál k učení, ať už jde o videa, prezentace nebo třeba obrázky. Pak už jen lekci stačí nasdílet svým kolegům a ti se můžou kdykoliv pustit do sebevzdělávání.
Sdílení času
Google kalendář
Důležitým prvkem tzv. remote coworkingu je bezpochyby sdílení dat a termínů různých schůzek, akcí i jakýchkoliv jiných událostí. Některé aplikace pro organizaci práce v týmu sice v sobě již nějaký kalendář zabudovaný mají, patrně nejpřehlednější a nejjednodušší volbou ke sdílení termínů je ale Google kalendář. Stačí si v něm založit skupinu se svými kolegy a pokaždé když v rámci ní přidáte nějakou událost, všem se rozešle email s upozorněním. Tak jednoduchá, a přitom tak praktická vychytávka!
Nábor nových sil a zlepšování vztahů v týmu
Charlie HR
Pokud jste to právě vy, kdo se stará o nábor či zaučování nových členů do vašeho týmu, a chtěli byste si tento proces usnadnit, pak je Charlie HR právě pro vás. Můžete v něm zadat úkoly, které musí každý nový kolega udělat, poskytnout si se svými pracovníky zpětnou vazbu a dělat spoustu dalších věcí pro zlepšení vztahů a produktivity uvnitř týmu.
Kreativita
Canva
Jestliže potřebujete rychle a kvalitně vytvořit jakýkoliv design, je Canva tou správnou cestou. Tento šikovný nástroj používá přes 60 milionů uživatelů po celém světě – ať už jde o profesionální designéry, nebo kohokoliv, kdo jen nárazově potřebuje něco “spatlat”. Canva nabízí skvělé prostředí pro tvoření pozvánek, příspěvků na sociální sítě, vizitek nebo čehokoliv jiného. Ovládání je opravdu jednoduché a během chvíle se s ním naučí úplně kdokoliv. Své výtvory si navíc se svými spolupracovníky můžete snadno sdílet mezi sebou a pracovat na nich společně.
Tvorba podcastů na dálku
Cleanfeed
Přidáme ještě něco pro fajnšmekry. Jestli vytváříte podcasty, určitě víte, jak je občas složité se s někým domluvit na setkání v konkrétní čas na konkrétním místě. Právě od tohoto trápení vám může Cleanfeed ulevit. Tato online aplikace totiž umožňuje nahrávat jakékoliv rozhovory nebo debaty na dálku v té nejlepší kvalitě. Stačí se prostřednictvím svého oblíbeného prohlížeče přihlásit nebo zaregistrovat na webu Cleanfeed, založit místnost pro komunikaci a pozvat svého hosta. Jakmile rozhovor začne, spustí se nahrávání. K dostačující kvalitě zvuku přitom stačí použít obyčejná sluchátka s mikrofonem a nacházet se v nějaké klidné uzavřené místnosti.
Mnoho dalšího…
Výše jsme vám představili některé z nástrojů, které sami považujeme za užitečné a práci zpříjemňující. Právě oni jsou ti hrdinové, kteří nám pomáhají odvádět skvělé výkony, i když jsme se svými kolegy daleko od sebe. Díky zvyšujícímu se zájmu o home office ale podobných technologií přibývá čím dál více, takže je možné, že sami narazíte ještě na další, které vám práci v týmu ulehčí. Tak ať se vám z domova pracuje co nejlépe.