Jaké jsou trendy dnešních zasedacích místností? Neslouží jen k obchodním schůzkám
Zasedací místnosti nemusí sloužit jen pro obchodní schůzky či porady. S rostoucím trendem nabývají mnoha podob a svou rozmanitostí se dokážou přizpůsobit různým pracovním aktivitám. Můžete v nich třeba uspořádat workshop, mít vlastní prezentaci nebo natočit podcast. Jak vypadají různé typy zasedacích místností, které svým designem a uspořádáním mohou sloužit více účelům?
Již dávno odzvonilo nudným zasedacím místnostem s dlouhým stolem a spoustou židlí. Kanceláře, ale i coworkingová centra současně nabízí pestrou škálu zasedacích místností, které se liší svou velikostí i vybavením. Nejen že díky jejich flexibilitě dokážou být zaměstnanci produktivnější, ale navíc je mohou využít k rozmanitým aktivitám. Pojďme se společně podívat, jaké typy zasedacích místností lze v kancelářích nalézt a jak je můžeme využít.
Huddle room
Jedná se malou a soukromou zasedací místnost, která je často vybavena technologiemi pro videokonference. Kapacita huddle místnosti je 3 až 6 osob. Obvykle ji můžete využít bez předchozí rezervace, proto je vhodná i pro neplánovaná pracovní setkání.
Malá zasedací místnost
Menší zasedací místnosti jsou ideální pro menší akce, prezentace či školení. Pro efektivní prezentování je zde obvykle umístěná audiovizuální technika a projekční plátno. Díky své menší kapacitě umožňuje řešit soukromější záležitosti a ponořit se do práce v malém týmu.
Team room
Jak už název napovídá, tento prostor je určený zejména pro řešení týmových úkolů nebo brainstorming. Místnosti by měly být vybaveny nástroji, které týmovou spolupráci maximálně usnadní. Jedná se například o tabule a fixy sloužící pro zapisování nápadů.
Telefonní budky
Čím dál více pracovních schůzek probíhá online nebo přes telefon. Proto je důležité, aby měli lidé k dispozici prostor, který jim umožňuje soukromí a možnost přijímat hovory, aniž by byli někým rušeni. Tento prostor může vypadat jako volně stojící telefonní budka, ve které ale najdete pracovní stůl a několik zásuvek, do kterých můžete zapojit svá zařízení.
Jeden na jednoho
Jedná se o prostory určené k řešení důvěrnějších záležitostí. Je u nich velmi důležité, aby byla dobře vyřešena jejich akustická stránka a nedocházelo v ní k vyrušení okolními zvuky. Vzhledem k akustickým podmínkám tohoto prostoru jej lze vhodně využít třeba k natočení podcastu.
Zasedací místnost bez stolů
Schůzky mezi kolegy můžou často probíhat formou volnější konverzace, a k tomu není nezbytně nutný stůl a židle. Zasedací místnosti tak mohou být místo toho vybaveny plyšovými pohovkami, originálními a barevnými sedačkami nebo mít třeba ručně malovaný strop. Díky tomu se zde mohou zaměstnanci cítit uvolněně a útulně. Taková místnost je tedy vhodná nejen pro neformální schůzky, ale i pro uspořádání menších firemních posezení, jako je třeba vánoční večírek.
Workshopová místnost
Pokud chcete jako firma pořádat různé workshopy pro své zaměstnance, mohla by se vám hodit workshopová místnost. Ta by měla být v jistém ohledu flexibilní a umožňovat přesouvání nábytku pro různé způsoby využití.
Klasická konferenční místnost
Velké konferenční místnosti jsou obecně vyhrazeny pro návštěvy klientů nebo pro pravidelná setkávání ve větších skupinách. Součástí klasických konferenčních místností, které jsou typické jedním dlouhým stolem a spoustou židlí okolo, je technické zázemí pro promítání a pořádání schůzek na dálku.
Pokud nepracujete v kancelářích, které zasedacímí místnostmi disponují, ale chtěli byste je občas využít, můžete prozkoumat nabídky množství coworkingů poskytující různé typy a velikosti těchto místností. Řadu designových zasedacích místností nabízí třeba coworking WorkLounge, a to s kapacitou 4 až 25 osob. Ceny těchto pronájmů začínají na 400 Kč/h a jejich součástí je i prezentační technika s whiteboardem.